Sortida al Montseny

26/11/2023
Sin nombre.jpg
Sin nombre1.jpg

Visita a l'Alberg de "Casanova de Sant Miquel" a Aiguafreda.

Alumnes de primer i segon de Manteniment d'Instal·lacions Tèrmiques i Fluids juntament amb els alumnes de segon d'Instal·lacions Elèctriques i Automàtiques visiten l'Alberg de "Casanova de Sant Miquel" a Aiguafreda, conegut pel seu compromís amb la sostenibilitat.

Una experiència única en un entorn natural excepcional. L'Alberg es va convertir en una aula viva per als nostres estudiants, que, de primera mà van comprovar com energia i sostenibilitat són compatibles. La instal·lació disposa de tractament d'aigua d'entrada a l'alberg, tractament d'aigües grises i negres mitjançant filtratges naturals, sistema fotovoltaic d'aïllament de xarxa, generador elèctric dièsel de suport, caldera de biomassa, etc.

A més a més de la visita tècnica, Walter, el propietari de la finca ens va guiar pels voltants del parc natural comparant amb fotografies de centenars d'anys enrere, com era la vida al parc, l'espai de vinyes i la recentment restaurada ermita de Sant Miquel de Canyelles. També vàrem poder visitar la part de la via ferrada que es va despendre l'any 2007.

Un entorn ideal per a una experiència educativa significativa i a la vegada lúdica on els alumnes van poder reforçar la cohesió de grup.